lördag 11 juni 2011

Vad är det som händer?!

Jag och min sambo satt och summerade allt som gått mot oss den här vintern/våren. Lite på skoj men lite på allvar. Undrar om vi har något dåligt omen över oss...?

Detta är del 1.

Vi har tydligen problem med posten;
  • Jag beställde en Prampack i början av januari som jag blev lovad snabb leverans på. Fick ett mail när varan var skickad, en vecka senare hade den inte dykt upp och jag mailade företaget som snabbt svarade med kollinummer. Min prampack stod på posten, de hade skickat sms avisering sa de (hur nu detta går till när jag inte angivit något mobilnummer).
  • Jag beställde en trojansk häst som skulle ha sju dagars leverans. Efter en månad hade jag inte sett röken av hästen. Mailade företaget, fick till svar att eftersom jag inte hämtat ut den hos DHL (utlämningsställe) så hade hästen åkt fram och tillbaka. Även denna gång påstods det att man hade smsaviserat även fast jag inte uppgett något mobilnummer.
  • Jag väntade hem en vinst från en tävling. Det kom ett mail att företaget levererat. Det kom en avi från posten (ica), men när jag ska hämta ut paketet så finns det inte. Det är borta! jag fick ett mycket roligt svar av personalen på ica angående detta "du får göra en ny beställning". Men hallå, om man tex förbetalt (som jag alltid gör) då vill man ju inte betala igen!
Med detta undrar jag hur man kan sms avisera utan telefonnummer. Och om nu ingen hämtar leveransen efter denna smsavisering, varför skickar man inte en avi med posten?
Mycket märkligt.

2 kommentarer:

  1. Jag fick också problem med Bellabo, helt vansinnigt. Det är inte över än....

    Berätta gärna om dina problem i mina kommentarer till det inlägget som jag la upp idag, fler förtjänar att få höra hur besvärliga Bellabo är! Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag rekommenderade dom, ibland är man blåögd.. Hur bra priserna än är så är det inte värt det när det är så usel kundservice...

    SvaraRadera
  2. http://frusvensson.se/2011/june/pa-fru-svenssons-svarta-lista.html

    SvaraRadera