onsdag 25 maj 2011

London har passerat!

Nu ska jag skriva om London, blir ju lite efter då jag inte kunnat blogga när jag varit borta. Som ni förstår kom jag på hur jag skulle schemalägga lite inlägg så dt inte skulle vara alldeles tyst här. Ni är ju ett par stycken som läser iaf =)
Den 19/5 åkte vi till London. Tyvärr så höll inte resan på att bli av då säljaren på Big Travel klantat sig rejält. Så just nu sitter jag och skriver en reklamation på resan. Vet inte alls hur sånt funkar, men skriva om det ska jag för även om vi kanske inte får någon kompensation för deras miss så vill jag att andra ska vara medvetna om hur det kan gå till! mer om det senare.

Vi anlände med flyg till Heatrow klockan 17:00 lokal tid efter en skön flygresa, tjejen sov mest hela tiden och när hon var vaken skulle det "snackas" med alla.
Vi hämtade ut bagaget, plockade ur vagenen ur PramPacken och körde iväg mot tåget.
Sist jg var i London tog vi express tåget in, kostar ca 16 pund. Den här gången tog vi connect tåget som kostade ca 8 pund. Expresståget tar 15 minuter och connecten tar ca 30 min (25 tog det när vi åkte). Här kan man spara pengar med andra ord!
Det är ännu billigare om man tar tunnelbanan, då kostar det ca 4 pund. Men jag hann inte kolla upp det ordentligt så jag vågade inte chansa på det när jag inte viste hur vi skulle åka.
När vi kom fram till Paddington så hade sambons telefon slutat att fungera, i den hade vi kartan till hotellet (som vi fått dagen innan så vi hade ingen aning om vart det låg) så vi fick börja gå i blindo med bara en adress. Vi visste iaf åt vilket håll vi skulle! Efter två och en halv timme kom vi fram efter att ha frågat typ en miljon människor om vägen! Alla pekade åt olika håll, tillslut fick vi veta att det där med gator tydligen är lite speciellt i London så en gata kan sträcka sig över ett helt kvarter fast det inte står någonstans! Galet.
Väl på hotellet blev vi grymt besvikna (mer om det senare) och klockan var mycket så vi matade tjejen och gick sedan och lade oss alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar