torsdag 26 maj 2011

London dag 2

Efter en ganska sömnlös natt på hotellet klädde vi oss och gav oss iväg ut.
Väggarna på hotellet var lövtunna och i rummen runt oss bodde bodde festande män som var ganska högljudda och med tanke på att dörren in till vårt rum var en garderobsdörr (kommer bild senare) så var jag livrädd och hade svårt att sova.
Vädret var ganska fint så vi hade tur, hittade en subway (mackorna) på vägen så vi köpte lite frukost som vi tog med till Hyde park. Där satte vi oss och njöt av stillheten, klockan var inte så mycket.
Efter att ha gått i ca en timme kom vi fram till Oxfordstreet och vårt första mål för dagen var Primark. I LOVE PRIMARK!! Hur kan man inte...? Det måste vara det ultimata stället att shoppa kläder till dagis på (kommer naturligtvis komma massa bilder på shoppingen senare). Samt att köpa accessoarer, strumpor och t-shirts på! Det är ju så sjukt billigt.
Vi shoppade en hel del och gav oss sedan iväg för att uppleva alla sevärdigheter typ Piccadeli, slottet, trafalgar, chinatown, big ben, london eye m.m
Jag har varit i London tidigare och sett allt detta men eftersom min sambo var ny i stan så gjorde vi allt igen!
Jag hade stegräknaren med och många steg blev det!

Jag vet inte vad som händer med blogger, men nu kan jag inte lägga upp bilder så det får komma senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar