tisdag 24 maj 2011

Storlekar

Favoritmössan!
Mest för att den varit så praktisk! Men något jag blev lite fundersam över när jag plockade upp de andra Lundmyr mössorna hon har var att det skiljer mycket i storlekarna.
Hon har utöver den här två randiga, varav den ena av dem är samma storlek som den svarta 0-6 mån. Men den svarta är ganska mycket större än den randiga.
Den andra randiga som är storlek 6- 18 (tror jag) månader är mindre än den svarta. Är det inte lite konstigt?
Samma sak med de två par randiga byxor hon har från Lundmyr. De i storlek 50 kunde hon ha väldigt länge, dem slutade vi med när hon hade storlek 64 på övriga kläder. Då tog vi fram storlek 70 och de var nästan små!
När vi ändå är inne på Lundmyr så fick tjejen en vit lekdräkt från deras Roayal kollektion. Kvaliten på den är kass, efter en tvätt så ser plaget väldigt gammalt och välanvänt ut.
På något vis känns detta lite överskattat. Men fint är det!

1 kommentar:

  1. Jag håller med om det där med deras storlekar.
    Benji fick en sparkdräkt i storlek 56 (tror jag det var). Den var enorm då märkte vi. Han har nu storlek 74 (80 på en del saker) och om man viker ut muddarna på ben o armar så kan han fortfarande precis ha den.
    Fast på den har kvaliten varit super iaf...

    SvaraRadera