söndag 29 maj 2011

Historien med hotellet

Vi bokade vår resa i början av februari genom en säljare på Big travel.
Vi bokade ett 3 stjärnigt hotell vid Hyde park. Anledningen till att vi valde detta hotell istället för ett biliggare var att vi skulle få barnsäng och vattenkokare (för att förenkla välling och gröt lagning till tjejen).
Vi ville även ha nära till både Paddington, Hyde park och Oxfordstreet.
Vi mottog ett mail från säljaren där denne bad oss kontrollera att namn och datum stämde innan vi betalade med den medskickade länken. När vi hade betalat skulle inget av detta gå att ändra stod det i mailet.
Allt var rätt så vi betalade vår efterlängtade resa (som några av er vet fick vi ställa in den för ett år sedan då mina fogar inte var att leka med, vilket de fortfarande inte är men nu har jag iaf ingen mage =))
Efter detta har säljaren bokat in oss på rätt flyg på rätt datum MEN hon har bokat in oss på hotellet den 19 mars iatället för maj.
Detta upptäcker vi inte förän dagen innan vi ska åka och ska skriva ut bokningsnummren. Vi ringer Big travel som bekräftar att säljaren gjort fel och de ska omedelbart lösa problemet och fixa ett nytt hotell.
Detta får vi hålla på med hela dagen innan avresa då det blev massor av telefonsamtal fram och tillbaka.
Tillsut får de fram ett 2 stjärnigt hotell längre bort än det vi valt utan babysäng men det kan "glädjande" berätta att det finns en vattenkokare. Jippi liksom!
De påtalar vid varje mail och samtal att vi var de som godkände datumen. Men hallå det var ju rätt datum i bekräftelsemailet (det har vi nog kontrollerat tusen gånger vi det här laget)! Vi som kunder kan väl ändå inte ansvara för vad säljaren gör efter att vi bekräftat och betalat?
Vår tjej har sovit i egen säng sen hon var tre dagar gammal så detta blev en utmaning för oss alla tre att dela säng.
Tänk om vi inte upptäkt detta utan kommit till London utan någonstans att bo?! Mardröm.
Vi har inte blivit erbjudna någon kompensation för att vi betalt för ett dyrare hotell än det vi tillslut fick bo på. Heller ingen ursäkt för allt krångel de skapat för oss. Vi tappade precis allt sug inför den här resan när det blev som det blev.
Hotellet vi sedan fick var så äckligt att vi bara sov där. Vi gick direkt när vi vaknade på morgonen ca 08:00 och kom tillbaka vid 22 snåret. Vi vågade inte ens låta tjejen krypa på det äckliga golvet!
Låset på dörren (ett gammalt garderobslås)

Dörren gick inte att stänga ordentligt.

Väggar och tak var smutsiga.

Badrummet, där det bara fanns kallvatten i duschen och det kröp små djur på golvet. Vi hade även avföring i toaletten varje morgon när vi gick upp och varje kväll vi kom hem, då avloppet antagligen vände ner till oss då vi bodde på bottenplan.

Golvet sviktade när man gick på det. Såg extremt skitigt ut.

Loftet var verkligen byggt av klåpare, det var snett och vint.

Trappen upp till loftet. Inte speciellt barnvänligt.

Hål i väggen.

1 kommentar:

  1. Men gud! Helt vansinnigt ju! Jag förstår er, jag skulle blivit vansinnig. Och med en bebis dessutom. Vattenkokare finns ju på alla hotell så det är knappast en wow-faktor, DÅLIGT! Usch :( era stackare!

    Till en annan gång kan jag varmt rekommendera att boka hotell via hotels.com - och läsa gästrecensionerna. De har ofta kampanjer på bra hotell till toppenpriser och jag har aldrig blivit besviken på ett hotell vi bokat därigenom, och det har aldrig blivit fel. Och vi åker ofta till London :)

    Hoppas resan i övrigt blev lyckad.

    SvaraRadera