torsdag 7 april 2011

Vardagslyx

Idag har vi en lugn dag, inget inplanerat. Så vi gick en sväng till Ica, för jag fick en craving! Jag äter inte speciellt mycket snask, men det händer att jag blir sugen på mörk mörk choklad till kaffet. Idag var en sån dag. Jag läste någon gång att om man är sugen på något så ska man äta det, för annars stoppar man bara i sig en massa annat och tillslut äter man det man var sugen på från början också. Man har då fått i sig mycket mer än om man hade tagit tex den där bullen från början. Så den kör jag på och den stämmer. Inte har jag ökat i vikt heller med den här filosofin. Men så räcker det ju med en bit choklad av den mörka också.
Vad har ni för knaep för att hålla ert sötsug under kontroll?

1 kommentar:

  1. Hej, nu är tävlingen i samband med Lykkeliam avslutad, kika in och se om du vann! Passa på att vara med i min tävling i samarbete med Prodermtävlingen, 10 flaskor solmousse i potten!

    SvaraRadera