onsdag 26 januari 2011

Blir nog shopping

campadre idag!
Jag är som sagt torsk på rock´n roll och idag började en kampanj med dude design och jag bara älskar det! Vill ha både lampskärmar, tavlor och korgar. Samt kuddfodralet såklart. Men någonstans måste man ju begränsa sig så kuddfodralet får vara.
Så sjukt snyggt!
Egentligen behöver jag inte åkpåsen från Lilikim eftersom vi har en i svart lack från Brio som blivit oanvänd den här vintern, men är bra sugen på att klicka hem den med.
Det är lite farligt egentligen...Klick klick.

Bild lånad från campadre/dude design

1 kommentar:

  1. Hej!

    jag svarade dig i samma inlägg men skriver här också:

    man har ju ingen aning om hur kroppen ska reagera vid en graviditet, det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa. Även de som kunnat hålla igång med träning kan gå upp mycket i både fett och vätska. Hormonerna i kroppen är helt rubbade och fettinlagringen gör lite som den själv vill så det är en hel del tur som spelar in.

    angående min amning så ökar jag på kolhydratmängden en aning vid varje mål eftersom jag inte vill att mina muskler ska användas som energikälla. Om jag inte hade ammat hade jag nog ersatt mellanmålet med en fettsnål men protein- och kolhydratrik proteindryck efter träningen, de avstår jag ifrån nu och äter hellre riktig mat eftersom min kropp i första hand ska försörja Baxter och i andra hand formas om och återställas.

    Om du skulle träna som du säger/jag tolkar:

    60 min svettig promenad VARJE dag (i snitt)
    2-3 gånger "hemmastyrka" fokuserad på stabilitetsövningar (kolla Olga Rönnbergs blogg hos Mama för inspiration) och dessutom
    2 gånger lite tuffare konditionspass på gymmet

    och dessutom använda dig av ett kostregistreringsprogram tex matdagboken.se så att du får en översikt över dina kaloriintag (frukost, lunch, middag och ett mindre mellanmål som ger cirka 1800 kalorier, beräknat utifrån ovanstående träningsdos) så kommer du garanterat se resultat efter 3-6 veckor. Det svåra i det här är att vara tålmodig och se det långsiktigt. 10 veckor kanske är ett bra första projekt som du satsar lite hårdare på. Prata med din sambo så att han inte köper hem snask och skitmat.

    Använd måttband eller vågen och var noggran så att du ser resultat snabbare. Mät: smalast runt magen, bredast runt magen, höfterna, ett lår på bredaste stället, en arm, bröstkorgen. Använd en digitalvåg med hektoangivelse och väg dig några gånger under veckan så att du inte blir nedslagen av vätska i kroppen; frukost i magen eller inte, druckit vatten eller inte osv. Skriv upp den lägst noterade vikten uner veckan så att du ser tendenserna och att du är på rätt håll.

    Hur låter detta?

    SvaraRadera