lördag 21 maj 2011

Min granne

Är nog galen...Eller något.
Det börjar på morgonen då det kan knäppas på musik redan vid sju snåret. Det handlar om hög musik! Hela sovrummet dunkar och det är omöjligt att inte vakna av detta. Sedan håller det på ett par timmar innan det blir tyst.
Framåt luch kan det sätta igång igen. Oftast handlar det om samma musik och att denne person sjunger högt till.
På kvällen lagom när jag fått mini i säng och jag har sättit mig framför tv:n med lågt ljud (bara så jag hör vad som sägs) för att jag ska höra om tjejen vaknar. DÅ slår grannen på musiken igen. Lika högt som tidigare. jag hör med andra ord inte min egen tv.
På helgerna och vissa veckodagar är det fest. Då är det musik hela dagen och kvällen, eller så slås musiken på framåt kvällen och slutar inte förens sent sent.
Ibland blir det efterfest. Då åker basen på fast klockan är efter 03:00 och kan hålla på framåt 05.00-06.00.

Vad sjutton gör man?
Jag har redan klagat på att hennes katt befann sig på min balkong titt som tätt (vi bor på fjärde våningen!!) och jag blev galet arg när en av hennes festdeltagare hoppade över på min balkong mitt i natten.
Jag undrar om hon inte förstår att det hörs.
Kan ju tillägga att jag inte hör någon annan granne någongång.
Min granne "på andra sidan" har ofta fest han med, men det hör jag aldrig. Jag bara möter dem i trappen eller hör när de går in till honom. Är inte det lite konstigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar