fredag 29 april 2011

Otacksamhet

Seriöst är det någon mer än jag som reagerat på att folk blir som galna på MAM´s fb sida för att de inte får sina gratisnappar/sutter! Herregud vad jag är trött på ordet SUTT!
Nu är det ju en GRATIS napp så hur har man mage att klaga på leveranstider osv?!
Min sambo "beställde" då vi provat typ alla nappar som finns (kändes det som) till vår lilla och ingen funkade fast hon bara ville snutta snutta och snutta. Vi fick nog hem vår efter en månad och trodde inte att det skulle komma någon (de kan ju inte ge bort hur många som helst) och inte skulle någon av oss ha klagat hos MAM för det. Är det så viktigt får vi väl gå och KÖPA ännu en napp?

Så var det påsktävlingen (som vi hade turen att vinna!).
Nej jag skulle nog inte gå och köpa en snorgrön pipmugg, inte så jättefint kan jag tycka. Men när jag får denne GRATIS så tackar jag och använder den ändå. Jag slapp lägga ut pengar på en, är inte det fantastiskt?
Men där har folk ännu en gång mage att klaga på att de fått en rosa när de har en pojk eller en blå när de har en flicka. Men hallå skicka den vidare till någon som skulle uppskatta den då?

DOVE deokampanj!
Dove delade under tre veckor ut prover (?) på deodoranter, sammanlagt tror jag de gav iväg 750 st.
Snacka om generöst! Det är ju en hel massa kostnader för företaget dels att ge bort dessa och sen skicka ut dem till fb anhängarna.
Så har folk ännu en gång mage att klaga på att de inte fick någon, att det är en bluff, att det är orättvist (hur kan det vara orättvist när det är lika för alla?) och att det är för få prover som delas ut.

Jag tror helt enkelt att folk inte förstår att det ligger pengar bakom allt detta.
Jag testar också att få gratissaker ibland, men blir inte ledsen de gånger jag inte får.
Jag har en hel tävlingsblogg där jag tävlar om för mig gratissaker. Och inte blir jag ledsen eller upprörd då jag inte vinner. Men jag blir väldigt glad de gånger jag faktiskt gör det!
Var lite mer tacksamma nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar