onsdag 16 mars 2011

Pysslat lite

Idag blev det lite pyssel här hemma. Här har jag gjort avtryck av tjejens händer och fötter. Mest bara för att. Hur som helst så tog jag en gammal glassbutt som använts som matlåda och alltså kunde kastas efteråt, i den tröck jag ner "trolldeg". För er som undrar så består trolldeg av;
1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt
Sedan fick tjejen pressa ner händer och fötter i degen. Det blev faktiskt inte så många omtagningar, men så är det ju också en fördel med trolldeg att det bara är att göra om tills man är nöjd.
Efteråt hälls gips i, finns att köpa på hobbyaffärer. Torktiden var ca 30 minuter.
Efter det vänder vänder man på burken så "klumpen" faller ut, så får man pilla bort all trolldeg (för den får ju inte stelna runt gipset vilket den gör om man väntar för länge).
Efteråt kan man lacka gipset, vilket jag gjort. Eller måla det.
Jag kommer ev att måla gipset svart, men jag började såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar