onsdag 30 mars 2011

Måste varit min lyckodag

Idag när jag tränade så fick jag tips som var GULD värda!
Jag är nöjd med hur min gravidkropp återhämtar sig, jag ligger nu på 69 kg vilket är 2 kg mindre än på första invägningen hos bm. Nöjd alltså, men det är några kilon kvar än som ska bort!
Hur som så har jag kört stenhårt på plankan och på att "cykla" på rygg, det har varit grym träning för magen och den börjar bli snygg nu.
Jag är lite rädd för det där med situps då jag läste att man kan förstöra magmusklerna av det genom att driva isär dem igen när man varit gravid. Jag har ingen aning om det stämmer men jag vill inte chansa på något.
Tillbaka till ämnet. Idag träffade jag på en person som kunde hjälpa mig med problem kärlekshadtagen. Nu har de iofs nästan försvunnit helt men jag tar tacksamt imot tips.
Här kommer dem;
  • Gör twisthopp
  • Rocka rockring
  • Gör plankan på sidan
  • Gör sidhävningar
  • Dra i en gummisnodd som du satt fast i något, dra i sidled
Jag testade såklart dessa och JA det känns vart det tar. Det tar på RÄTT ställe.
Jag är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar