fredag 11 mars 2011

Kläderna på dopdagen!

Här är den fina dopklänningen som går i generationer, den första som döptes i den döptes 1907!

Alla namnen är broderade på den. Vi hade svarta och röda blommor med strasstenar. Mycket fint!

Bebis fick också vara prickig, fast rosa. Det finns en historia om den här ärvda klänningen. Min lilla tjej har ärvt den av min älsta väns dotter som är två år äldre än min, född i oktober 2008. Men det var jag som köpte den i välkommen till världen present till henne för två år sedan då jag tyckte den var såå fin. När jag fick en tjej så hoppades jag på att få "tillbaka" klänningen i kassen med andra ärvda kläder, och det fick jag!

Mamman och pappan i svart med vita prickar.


Mammans hår.


Vår älskade lilla tjej tillsammans med en annan större älskad tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar