lördag 12 mars 2011

Det där med storleken på magen

Träffade en bekant för ett par veckor sedan som väntade sitt första barn. Hon var såå smal med bara en liten liten kula på magen, jag chansade på att hon var i 6 månaden. Det visade sig att hon var höggravid. Samma kväll gick hennes vatten och en bebis på 3550 g föddes. Tre veckor för tidigt kom bebisen.
Jag skojar inte när jag säger att min mage nästan var dubbelt så stor som hennes när jag var höggravid. Jag gick över nästan två veckor och fick en bebis på  strax över fyra kg.
Helt sjukt att hon trots sin lilla lilla mage bar på en helt normalstor bebis.
Det fick mig verkligen att inse att magens storlek inte alls har betydelse!
Min BAMSEmage två veckor innan bebis. Eller ja den mätte 36 på kurvan, så den låg mitt på mittstrecket. Så ganska normal egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar