torsdag 17 februari 2011

Mer från Liberoshopen



Till sommaren kommer tjejen krypa omkring i sin fotbollstass från Libero, eller så kommer hon ha den på sig när hon kollar på fotboll med sin pappa. Vi är lite smått fotbollsgalna båda två, skillanden är att jag inte tycker om att se på fotboll-speciellt inte på tv. Därimot så spelar jag gärna och jag ser så fram mot när vår lilla tjej ska börja i ett lag så vi får åka på träningar och matcher med henne. Om hon vill såklart, men vi kommer absolut introducera henne i sporten.
Min fotbollshistoria är inte så imponerande, har bara spelat i flicklag och sedan i div fem. Jag har med andra ord bara spelat för att jag tycker att det är roligt, provade ett tag i en högre division men det var inte för mig- alla är vi olika och jag är nog inte den tävlingsmänniskan. Hur som helst så började jag spela när jag var fyra år och slutade när jag var ungefär 20, hade bara ett års uppehåll under de åren då jag inte hittade något lag att spela i.
Tjejens pappa har spelat i lite högre divisioner, bland annat i tvåan, alltså är han lite bättre än jag! Sen har han pluggat till ledare inom idrott på universitetet i två år så när vi träffades jobbade han som fotbollstränare. Ja man kan livnära sig på det, lite tråkigt att alltid jobba på kvällen och vara ledig på dagen dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar