söndag 6 februari 2011

Kom till insikt idag!

Insåg efter mitt träningspass idag när jag stod svettig framför spegeln att jag faktiskt kommit väldigt långt på tre månader när jag tänker efter. Det tog mig nio månader att gå upp 22 kg. NIO MÅNADER! En vecka efter förlossningen stod vågen fortfarande på 12 kg mer än invägningsvikten. Då jag av olika anledningar inte kunde röra mig ordentligt på två månader så minskade kilona bara med ca 3-4 kg. Det handlade absolut inte om lathet, men ibland måste kroppen få återhämta sig. Nu är det två veckor sedan jag körde igång med promenader och styrka och jag har ca 3-4 kg kvar till utgångsvikten. Jag blev imponerad när jag kunde se det ur ett annat perspektiv och inte bara ur den frustrerade "tjockisens" som nästan börjar gråta när hon inte får på sig sina vanliga byxor. Ibalnd behöver man få något hårt i huvudet för att inse hur det egentligen ligger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar