onsdag 23 februari 2011

Jag är inte vän med postorder

Jag är måttligt road av ett företag som börjar på E just nu.
I början av Januari beställde jag ett par kängor. Överlycklig att det kommit kopior då jag inte hade lust att slänga så mycket pengar på ett par skor som jag kanske inte kommer använda så mycket. För två veckor sen fick jag en avi från Ica, skorna hade kommit! Jag gick till Ica och hämtade paketet men såg påengång att det inte var mitt paket då detta var STORT och MJUKT, dessutom satt den även en annan adresslapp på det. Jag lämnade såklart in paketet igen och sa att det var fel. Personalen på Ica tyckte att jag var jätte ärlig som gav tillbaka det. Men det är klart man gör. Tänker jag iallafall.
Ringde till postorderföretaget dagen efter och förklarar det inträffade och får till svar att skorna är skickade och påväg. Behöver jag säga att skorna aldrig kom? Räkningen på skorna kom iallafall.
Ringde upp igen där de sa att jag ju skickat tillbaka skorna, fick förklara åtskilliga gånger att det handlade om någon annans paket som kom till mig. Då sa damen i andra ändan "ja men det kommer inte skickas några skor och det har inte skickats några heller, vill du att jag gör det?" Mitt svar var såklart ja varpå damen säger att skorna bara finns i 39, jag hade beställt dem i 40. Då fick jag snällt tacka nej och fråga vad jag skulle göra med fakturan, det fick jag läsa mig till på baksidan av den!

Dessutom beställde min kärlek ett par converse för ett par veckor sedan. Fick ett brev igår där det stod att varan tagit slut och att beställningen var annulerad!
Fy säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar