torsdag 27 januari 2011

Tremånaders kontroll

Idag har jag och tjejen varit på tremånaderskontrollen, hon växer så det knakar och det är ju bra! Vi har en stark liten tjej här hemma. Men så var det de där med vaccinet som skulle tas, första sticket gick bra då tittade hon mest men efter en liten stund av "insprutande" i låret så började hon gråta. Efter det fick hon komma upp på axeln och kramas lite när sköterskan tog i det andra benet, då vred sig ansiktet i förtvivlan och hon blev jätteledsen. Det gick dock över ganska snabbt när vi plockade fram en skallra till henne men sen var det färdigt igen när det var dags för kläderna... Nu är vi hemma iallafall och efter lite tröstmat så somnade hon av utmattning. Stackars liten, hoppas hon slipper feber iaf.

Jag fortsätter med dieten och väger mig samma tid varje morgon (nu väger jag mig på kvällen också iochförsig). Idag stod vågen på 75,6 kg. Det går neråt. Och jag inser att jag MÅSTE få tugga på en knäckemacka en gång om dagen för att klara detta, men det går bara bättre och bättre och suget efter riktig mat är inte lika stort.
Igår körde jag en timmes promenad och lite styrka på golvet framför tv:n och idag värker det i vaderna. På det igen ikväll med andra ord.

Kämpa kämpa kämp...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar