lördag 29 januari 2011

Träning och matshopping

Idag har jag varit och "storhandlat". Frossade verkligen på grönsaksavdelningen, här ska det göras om och göras rätt. Jag brukar handla på Ica men eftersom Willys ligger snäppet närmare så begav jag mig dit, hittade en pamperskupong som går ut nu i januari, 40:- på blöjor så jag tänkte att varför inte passa på igen på Willys tag tre betala för två? Det går ju åt så mycket blöjor så det känns som att om jag kan spara lite pengar på det så gör jag det gärna, finns annat att göra för pengarna!
Hittade även supergott solrosbröd med 23 kalorier per skiva, super gott och mättande. Det var deras eget märke och fanns flera olika sorter, jag älskar grovt osötat bröd och de här hade lång hållbarhet så jag köpte på mig lite. Jag vet att det säkerligen är massa konstigt där i eftersom de håller så länge.

Idag blev det en timmes powerwalk, följt av lite styrkeövningar och ett medelpass på sambons wii spel (snacka om att jag var svettig efter det). Enligt pulsklockorna så brände jag 160 kalorier där så jag är nöjd. Kärleken tycker för övrigt att jag ska träna med pulsklocka då jag tydligen ska få ut det mesta möjliga av träningen, men jag fattar ingenting av det där så det får nog vara.
Vägde mig efter en dag med mat och vågen stod på 75,6 kg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar