måndag 31 januari 2011

Jag är taggad som få

Idag hade vi en slapp förmiddag hela familjen, sedan åkte vi till mormor och morfar där vi tog en långpromenad i det fina vädret. Jag och kärleken var ganska trötta efter en ganska jobbig natt, inte för att tjejen var vaken men därimot förkyld och som många av er redan vet så vaknar man väldigt lätt av små hostningar. Så vi passade på att somna på soffan medans mormor och morfar roade vår lilla älskling.
Jag sköter mig angående träning och kost, så himla nöjd över det! Det blir minst en timmes powerwalk om dagen utöver andra promenader och träningspass. Idag stod vågen på 74,5 vid den vanliga invägningstiden och 75,0 efter maten nu ikväll. Fyra kilo kvar till utgångsvikten och förhoppningsvis min normala garderob! Nu är ju inte planen att jag ska sluta där utan komma ner en bit till, men jag har inte jättebråttom, på något sätt måste jag acceptera att jag har varit gravid och kroppen har utsatts för enorma påfrestningar och den måste få tid på sig att återhämta sig i normal takt. Och jag är mot all hets mot nyblivna mammor att de ska se fit ut direkt efter förlossningen. Nio månader upp, nio månader ner. Helt normalt helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar